خلاصه جلسه ۳۳
ادامه هفتمین علت مستقیم بیماری : حسد و چشم زخم
- بیماریای که از سنخ چشم زخم است باید از همان سنخ (پرتو یا رقیه یا ذکر و ... ) درمان شود
- وقتی فرزندان جعفر طیار را به پیامبر وارد کردند ایشان فرمودند که اینان چرا اینقدر ضعیف هستند و گفته شد که ایشان زود چشم میخورند
- سُقم: بیماری که دوام داشته باشد
- بیماری چشم زخم بلافاصله بعد از چشم زدن محقق میشود. زود اتفاق میاُفتد
- بیماریهایی که منشا چشم زخم است خطرناک است و ممکن است منجر به مرگ شود
- حدیث ا ز رسول خدا ص: رُقیِّه نیست مگر بر سه چیز:۱-مار گزیدگی یا عقرب گزیدگی یا موارد گزیدگی ۲-چشم زخم ۳-خونریزی که بند نمیآید
- رقیه: یه جور دعایی که کلمه رقیه درآن هست. (مثل: ارقیک یا بسم الله ارقیک و ...
- پلاکت خون هست که موجب بد آمدن خونریزی هست و اگر تعداد پلاکت خون کم باشد خون انعقاد نیافته و بند نمیآید
- احتمال هست که رابطهای بین چشمزخم و بیماری خونی باشد.
- احتمال دارد که رابطهای بین چشم زخم و ضعف بدن باشد(بخاطر روایات پسران جعفر طیار که گفته شد اینها زود چشم میخورند)
- احتمال دارد که رابطهای بین چشم زخم و بیماریهایی که منجر به مرگ میشود باشد
- روایت: دنیا پست است . چگونه پست نباشد درحالی که بهترین خلط آن خون است و در بهترین حالت خون ممکن است منجر به مرگ شد (قریب به مضمون)
- احتمال است که رابطه ای بین بیماری های ناگهانی و چشم زخم باشد.
- نکته: مثلا ممکن است کسی بگوید مدتهاست مریض نشدم با این کلمه چشم بخورد و زود مریش شود
- احتمال دارد که رابطه بین میگرن و چشم زخم باشد (تب یا سردرد)
- فرض است که دعاهای پناه بردن به خدا در دفع چشم زخم مؤثر باشد (دعاهای رایج، پناه بردن نفس و همسر و پدر و مادر و دیگران از شر موارد متفاوت). معروف آن ماشالله لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم (سه مرتبه) که بیشتر برای چشم زننده است ولی برای چشم خورنده هم ممکن است مفید باشد. نام خدا بردن مفید است
- فرض است که یکی از موارد دفع چشم زخم سوره حمد و موذتین باشد
- فرض است که چشم زخم به شخص خواب یا غافل سریعتر رخ میدهد تا انسان آگاه و هوشیار و اثر آن زودتر است. روایت هست که برای خواب مواردی را رعایت کنیم. معلوم است که انسان درحال خواب در معرض ضعف بیشتر است.
- نکته: انسان غافل و خواب که متوجه نیست در معرض آسیب بیشتری است نسبت به انسان هوشیار
- چشم زخم موج و پرتویی هست از چشم شخص چشم زننده(شاید تخلیه انرژی و الکتریسیته)
- فرض است که اثر چشم زخم در بدن میماند و اثر آن مادی هست. و قابل لمس و درک و شهود است. حتی بعد از مرگ هم میتوان اثر آن را دید و از بین نمیرود. با دعا چشم زخم از بدن خارج میشود پس معلوم میشود که چیزی وارد بدن شده است که با دعا میخواهیم آن را خارج نماییم.
- فرض است که هم چشم انسان و هم چشم جن میتواند به انسان چشم بزند
- فرض است که بیماری چشم زخم بیماری سخت و درمان سخت است و باید سریع آن را درمان کرد زیرا ممکن است بر قضا سبقت بگیرد و بمیرد.
- سوال کسی که کور است میتواند چشم بزند: در چشم زخم نَفْس تأثیر دارد و ممکن است این انرژی از نفس و مغز او ساتع شود. فکر هم میتواند فرکانس تولید نماید.(وقتی از چیزی خوشش بیاید یا به آن حسرت بخورد یا بشنود از موفقیت کسی)
- البته چشم قابلیت ساتع کردن انرژی شدید را دارد.
- روایت: حرمت حسد از امت رسول خدا ص رفع شده مگر اینکه بر زبان جاری نماید.(وقتی بر زبان جاری کرد این برای آن شخص ثبت میشود وگرنه اگر در دل و مغز باشد اثر ثبتی برای شخص ندارد)
- با حسد نَفْس تنگ میشود
- اگر به زبان جاری شود و در دل عبور کند و آرزو کرده باشد که این نعمت از انسان سلب شود میشود حسد وگرنه در سطح خفیف بوده و اثر کمتر خواهد داشت و آن را چشم زخم مینامند
- زمانیکه که بر زبان جاری کند تأثیر آن میشود حتمی
- روایت: مردم نگویند به چیزی که «چقدر خوب یا خوشبحالت» مگر اینکه روزگار برای آن شیء روز بدی پنهان میکند. در این حدیث تکیه بر قول و سخن است، پس جاری شدن بر زبان خیلی مهم است.
- پرتو از چشم ساتع و به بدن نفر مقابل وارد میشود و این پرتو که اسابت میکند مادی است. در روایت کلمه اسابت آورده شده است. پس مادی است که مانند گلوله اسابت کردنی است.
- اگر چشم و زبان هردو باهم فرکانس ساتع کند پس آسیب به نفر مقابل حتمی است.(حسد به همراه چشم زخم که بر زبان و چشم و قلب و دل جاری شود)
هشتمین عامل بیماری: حسد
- حسد: آرزو کردن سلب نعمت
- حسد تیغ دولبه است. زیرا هم نفر حسود و هم نفر حسادت ورزیده شده آسیب میبینند. اول خود شخص آسیب میزند و بعد به نفر مقابل.
- در چشم زخم که مقدمه حسد است، فقط نفر چشم خورده آسیب میبیند
- اولین کاری که حسد میکند: عصبانی شدن شخص حسود.
- روایت: حسود به قضا و قدر ناراحت و غضبناک و عصبانی است
- دومین اثر حسادت: هَّم و غَم میآورد و همواره اینچنین است و راحتی او سلب میشود
- روایت: حسود راحتی ندارد
- سومین اثر: زندگی حسود مکدر و تاریک میکند(دلتنگ و فشار نفس)
- روایت: از حسد دوری کنید که بر خود شخص هم ضرر دارد
- حسد بدن شخص را میخورد و نابود میکند
- روایت: سلامتی بدن از کم حسودی کردن است.
- در آموزه ها آمده که به بالاتر از خودت نگاه نکن و به کمتر از خودت نگاه کن
- روایت از امام علی ع: حسد بدن را بیمار میکند(بیماری سنگین و مزمن و سخت)
- روایت از امام علی ع: حسد چیزی جز ضرر و غضب و ضعیف شدن قلب و بیماری بدن و ندارد. بدترین چیزی که قلب انسان تجربه میکند حسد است.
- حسد هم قلب را بیمار میکند و هم بدن را بیماری میکند.
- روایت: حسد سبب قلب درد است. پس شاید بیماریهای قلبی معلول حسد است.
- تجربه آقای تبریزیان: کسانی که خیلی به فکر داشته های دیگران اند به بیماری قلبی دچار میشوند.
- ۰ نظر
- ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۳۰
- ۱۷۹ نمایش