طب اسلامی آیتالله عباس تبریزیان-دوره یکم-جلسه پانزدهم
دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۰ ب.ظ
صوت: URL
خلاصه جلسه پانزدهم: گناهان در بدن نگهداری و رتبه بندی میشوند
- قرآن: روز قیامت اندم بدن نسبت به عمل شهادت میدهد(شهادت دادن تصویری یا نشانههایی از عمل در خاطر او میماند و در زمان نیاز آن را منعکس میکند)
- این اندام با کلام شهادت میدهد
- شاهد یعنی اینکه کسی یک واقعه ای را دیده است و عکس آن را در خاطر دارد و در دادگاه منعکس میکند
- گفتگویی بین اندام و شخص صورت خواهد گرفت که شخص به اندامی که علیه او شهادت خواهند داد اعتراض میکند
- این که اندامها شهادت میدهد دنیوی هست و امری لزوما اخروی نیست. در همین دنیا اثراتی از گناه در اندام باقیمیماند که با وسیله میتوانیم به گناه صورت گرفته پیببریم
- این که بیماری انسان را فرا میگیرد بخاطر این است که اثر مانده از گناه را از آن اندام بزداید
- حضرت رسول ص: برای شخص بیمار ۴ نفع است: ۱-قلم از او برداشته میشود(گناهانش نوشته نمیشود) ۲-ملائکه کارهایی(هر کار فضل) که قبلا در حال سلامتی انجام میداد و در حال بیماری نمیتواند انجام دهد را برای او مینویسد ۳- این بیماری در سراسر اعضای بدن دنبال گناه میگردد و آن گناه را از از آن اعضا خارج میکند.(پس منظور عالم ماده است زیرا روح اعضا و اجزا ندارد)
- نکته اینجاست که بیماری امر مادی هست و آن گناه را که خارج میکند هم امری مادی است. پس نگهداری گناه در اندام امری مادی است. چون اگر غیر مادی بود امر مادی در امر غیر مادی تأثیر ندارد وبرعکس زیرا باهم سنخیتی ندارند. امر غیر مادی نه ظرفی از نوع مکان و زمان دارد و غیره
- از نظر آقای تبریزیان روح یک امر مادی هست و روح مجرد نیست.
- حتی جبرئیل تبدیل میشود به شکل یک انسان و وحی میکند
- بیمار شدن یک امر مادی است و مال بدن است و در عالم ماده است.
- رویات میفرماید: روح در قبر میماند
- جهنم در همین دنیا هست و خورشید بقدری بزرگ میشود که زمنی را فرا میگیرد و تبدیل میشود به جهنم و کسانی که به بهشت منتقل میشوند انتقال پیدا خواهند کرد
- با گناه در اعضا و جوارح تحولی رخ میدهد که ممکن است تحول شیمیایی باشد و ممکن است فیزیکی باشد و برخی ممکن است ژنتیکی باشد
- حضرت رسول ص: هرگاه مسلمان بیمار شد، برای او بهترین کاری که میتوانست انجام بشود نوشته خواهد شد و گناهانش مانند برگ درختان
- نتیجه:پس گناهان به شاخهای(به اصلی) مرتبط هست که با گناه ارتباط بین ریشه سست میشود و جدا میشود
- رسول خدا ص: مومن اگر یک تب کند گناهانش میریزد (بصورت پراکنده و مانند برگ درختان) و نالهاش تسبیح و فریاد او میشود تحلیل(لااله الا الله)
- محل چسبیدن گناه و اتصال گناه شبیه شاخه درختان است و گناهان برای انسان مانند برگ است و با بیماری این برگها سست شده و جدا میشود
- در ماهیت اطلاعات و مواردی که در اندام محفوظ میماند روایت داریم که خود گناه محفوظ میماند و نه اینکه عکس یا صورت آن یا نتیجه بلکه خود گناه محفوظ میماند. روایت گفته بود که با بیماری خود گناه را از آن خارج میکند
- روایت: هرگام مسلمان بیمار شود خود گناهان ساقط میشود (پخش و این طرف و آن طرف میریزد)
- گناهان از انواع مختلف هستند: نوشیدنی و نگاه کردنی و گفتنی و پوشیدنی و لمس کردنی و غیره و این که انسان به طور عادی نمیتواند این موارد را که در اندام محفوظ میماند را درک نماید.
- قرآن: میفرماید که شهادت داده میشود. یعنی اندام تصویری از گناه را منعکس میکنند(این را میتوان براحتی درک کرد اما اینکه خود گناه محفوظ بماند درکش سخت است)
- حقیت گناه را باید شناخت. گناه یک تحول و تغییر ژنتیکی است و انسانی که گناه میکند تغییر درونی دارد که ژنتیکی است و این مواردی که مشاهده میشود نتیجه آن تغییر درونی است.
گناه در کجای بدن محفوظ میشود
- باید در جایی بماند تا اینکه تا روز قیامت بتواند محافظت شود.
- سلولهای عصبی تا موقع مرک تلف نمیشود و میماند
- لزوما ذخیره سلول عصبی نمیشود زیرا قرآن میفرماید انسان به پوست خود میگوید چرا شهادت دادی
- بنظر میماند گناه در ژنها محفوظ میماند.
- ژن در روایات به طینت تفسیر میشود و این چیزی است که هیچگاه تلف و ازبین نمیرود
- در قبر هم ژنها میماند
- مانند تخم گیاهان که تمامی مشخصات و محفوظات انسان را دارد و ازآن دوباره انسان میتواند بوجود آید.
- در هر سلول از سلولهای بدن ژنها قرار دارند
- سلولهای انسان تلف میشوند ولی ژنهای انسان میماند (در سختترین شرایط و یا استحاله هم میماند)
- وقتی قیامت میشود دوباره انسان همانند تخم وقتی شرایط مناسب را مهیا دید دوباره رشد میکند و در صحنه محشر ورود میکند و دوباره زنده میشود
- در روایت گفته شده که این ژنها در قبر میماند و از کلمه مستطیر استفاده شده و درمورد ویروس کلمه مستطیر استفاده شده است زیرا در شرایط نامساعد اگر به ویروس نگاه کنی میبینی که مرده است و تمام صفات یک مرده را دارد و وقتی شرایط مناسب پیدا میکند شروع به رشد و تحرک مینماید
- انفجار هستهای تبدیل ماده به ماده دیگر است و در این مورد هلیم به هیدروژن تبدیل میشود و هیدروژن تبدیل میشود به هلیم
- تمام هستی از جنس موج و فرکانس است و اندازه این فرکانسها فرق میکند
- روایات: چیزی از سلولها هست که هیچگاه از بین نمیرود
- روایت: انسان وقتی محشور میشود با تمام سلولهایش که تلف شده و به چیزهای دیگر تبدیل شده است محشور میشود
- روایت: در محشر انسان به اندازه خیلی بزرگ محشور میشود. گفته شده است که سر انسان در روز حساب به اندازه یک کوه است
- روایت: روز حساب فقط اندازه پوست انسان 40 یارد هست
- گناهان محفوظ مانده آیا سبب بیماری میشود یا خیر؟ بله
- روایت: بیماری برای مومن پاک کننده و رحمت است و برای کافر لعنت است. نتیجه: بیماری یک کثیفی هست که بیماری آن را پاک میکند و آن کثیفی(رجس) و نجاست برای بدن انسان ضرر دارد(اشاره به آب لجن که از بدن گناهکاران در روز قیامت خارج میشود و کسی که تشنه است آن را مینوشد).
- روایت: مومنی از شیعیان به بیماری مبتلا نمیشوند مگر به سبب گناهی که در گذشته مرتکب شدهاند و این بیماری و درد، پاک کننده است.
- رسول خدا ص: بیماری انسان تمام اعضای بدن را دنبال میکند و گناه را از آن خارج میکند.
- تطهیر یعنی خارج کردن گناه
- پس گناه ناپاکی هست
- ۹۸/۰۴/۲۴
- ۱۵۸ نمایش